Tunel aerodynamiczny we Wrocławiu

Ze względu na wpływ lepkości przekrój tunelu aerodynamicznego jest zwykle okrągły, a nie kwadratowy, ponieważ w rogach kwadratowego tunelu występuje większe zwężenie przepływu, które może powodować turbulentność przepływu. Okrągły tunel aerodynamiczny Wrocław zapewnia płynniejszy przepływ.

Wewnętrzna strona tunelu jest zazwyczaj tak gładka, jak to możliwe, aby zmniejszyć opór powierzchniowy i turbulencje, które mogłyby mieć wpływ na dokładność badania. Nawet gładkie ściany wywołują pewne opory przepływu powietrza, dlatego testowany obiekt jest zwykle trzymany w pobliżu środka tunelu, z pustą strefą buforową między obiektem a ścianami tunelu. Istnieją współczynniki korygujące, które odnoszą wyniki testu w tunelu aerodynamicznym do wyników na otwartym powietrzu.

Tunel-aerodynamiczny

Tunel aerodynamiczny – jak działa?

Oświetlenie jest zwykle osadzone w okrągłych ścianach tunelu i świeci przez okna. Gdyby światło zamontowano na wewnętrznej powierzchni tunelu w konwencjonalny sposób, żarówka generowałaby turbulencje w miarę, jak powietrze wokół niego wieje. Podobnie, obserwacja zwykle odbywa się przez przezroczyste iluminatory do tunelu. Te okna oświetleniowe i obserwacyjne nie są po prostu płaskimi dyskami, ale mogą być zakrzywione, aby pasowały do ​​przekroju tunelu i dodatkowo zmniejszały turbulencje wokół okna. Różne techniki są wykorzystywane do badania rzeczywistego przepływu powietrza wokół geometrii. Lot w tunelu aerodynamicznym we Wrocławiu możesz zamówić tutaj: https://www.prezentzycia.pl/pl/o/Tunel-aerodynamiczny/Wroclaw